Energie uit de wijk Challenge Gemeente Den Haag

Op de infoavond bij het Zeekantje van 23 september jl. zijn door Peter Drijver de problematiek van de huidige ventilatie en verwarming uiteengezet en een eerste inzicht in de mogelijkheden van toekomstige ventilatie en verwarmingsopties toegelicht. Met scenario’s om de huidige problemen te tackelen. In een ALV zal dit opnieuw worden belicht.

Vanwege vragen die er zijn, is het een logische stap om een pilot in ons gebouw en in enkele appartementen te starten. Om varianten uit te proberen met de isolatiemogelijkheden van ons vernieuwde gebouw.
Sinds deze zomer heeft de gemeente Den Haag de challenge “Energie uit de wijk” uitgezet en daagt Haagse bewoners en VvE’s uit om met een plan te komen. Het plan voor de pilot hebben we op 30 september jl ingezonden. Het team van eigenaren (Rob Nijdam, Cindy Slaghuis, Nel Buis, Joska Gal en Edward Teunissen) heeft dit voorbereid. Bij de komende ALV wordt u geïnformeerd over de route en het plan.
In de pilot worden de oplossingen getest en onderzocht die beschikbaar zijn op het gebied van gasloze verwarming, ventilatie en warm water. Een doel van de pilot is de positieve en negatieve effecten en opbrengsten te volgen van de verschillende varianten, zodat elke bewoner kan zien wat werkt. Met de informatie en de opgedane kennis kan onze VvE en individuele leden vanaf 2021 een gedegen beslissing nemen voor een cv-mv.
Deze pilot wordt mogelijk wanneer we de subsidie die aan de Energie uit de wijk Challenge Den Haag verbonden is aan ons plan wordt toegekend.

De titel van het plan:
Van premie A naar label A
(come and see the change)

Het vergelijken van diverse mogelijkheden helpt onze VvE verder. Het is de bedoeling dat de informatie niet alleen voor onze eigenaren beschikbaar komt, maar ook voor VvE’s en bewoners elders in Den Haag (en verder). Tot de voorrondebeslissing in november van de gemeente werkt ons energieteam verder aan de voorbereiding tot aan de uitvoering: wij hebben er alle vertrouwen in dat ons plan een goede kans maakt.
Ondertussen krijgen wij steeds meer verzoeken van VvE’s die zich willen informeren over hun mogelijkheden voor verduurzaming en onze aanpak.

Dank voor de nieuwe vrijwilligers die zich hebben aangemeld.