2e februari nieuwsbrief (dd. 25 feb. 2020)

VvE ruimte, entree hallen, feest etc (dd. 25 februari 2020)

VvE ruimte, ombouw van bouwkeet naar VvE-ruimte Ons gebouw krijgt er een prima voorziening bij. De bouwkeet wordt omgebouwd naar een eigen VvE-ruimte met uitzicht op zee en met een terras. De bescheiden ruimte kan gebruikt worden als vergaderfaciliteit, werkruimte en heeft een keuken en een toilet. Met trots kunnen wij meedelen dat we voor de inrichting en aankleding een donaties hebben ontvangen, waaronder van het Fonds 1818.  Daarmee kunnen wij er een goede en functionele ruimte van maken.

Een van de doelen van de ruimte is om andere VvE’s te kunnen ontvangen om onze ervaringen en kennis te delen. De ruimte zal dan ook gebruikt worden voor diverse activiteiten van de VvE, zoals het monitoren van de experimenten, ontvangst ruimte voor aannemers en samenwerkingspartners, een verblijfsruimte voor schoonmaker en voor onze vrijwilligersteams (zoals voor het inspectie en actieteam, brandmeldingsteam, designteam, cvt overleg, energieteam). Er zijn ideeën om de ruimte beschikbaar te stellen als ontmoetingsruimte voor eigenaren van onze VvE voor gezamenlijke activiteiten.

Op dit moment zijn wij ideeën aan het verzamelen om de ruimte in te richten qua kleur, materialen etc. Ook hier geldt “voor hetzelfde geld kun je er ook iets moois van maken”. Heeft u ideeën of inspiratie om mee te denken met de inrichting? Heel graag. Wij denken nu aan zee en zandkleuren. Heeft u ervaring met het maken van een moodboard? Wij horen het graag (info@vvezeekantgevers.nl).

Entreehallen
Op basis van ontwerp en aanwijzingen van onze architect Peter Drijver (Scala architecten) en ons designteam wordt aan de Zeekant door onze vrijwilligers geëxperimenteerd met de aankleding van de entree ruimte.

Waarom nu nog alleen aan de Zeekant? Het plafond moest hier voor een groot deel verwijderd worden vanwege de nieuwe overkapping die buiten is aangelegd. Het plafond is nu iets hoger aangebracht. Daarbij wordt een strakke en passende verlichting aangebracht.

De postbussen worden nog met houten planken omkleed (gratis). Het idee is de postbussen op kleur te spuiten. Een aantal vrijwilligers heeft zich gemeld om deze werkzaamheden uit te voeren. Zaken die onze VvE geld kosten, zoals fotowanden of het vernieuwen van het plafond aan de Gevers-kant worden in april aan de ALV voorgelegd. Het entree halletje Zeekant wordt dus als voorbeeld gebruikt, ga eens kijken (ook in de avond) naar het resultaat.

En…wilt u met deze klus meehelpen? Meld u dan via….. (info@vvezeekantgevers.nl)

Feest
De feestcommissie is druk bezig met de voorbereidingen met het feest op 23 april a.s. Binnenkort ontvangt u de uitnodiging. Het feest markeert de afsluiting van de gevel en vloerwerkzaamheden.

Energie Challenge
Het energieteam is druk in de weer met alle mogelijkheden en het vinden van geschikte testwoningen. Energiebeurzen worden bezocht, fabrikanten geraadpleegd. Er is veel mogelijk van groot tot klein. Wij gaan hier binnenkort een info avond aan wijden. De gemeente is druk bezig de beschikking over het geld te regelen.

Afronding gevel en vloerisolatie project
De aannemer Vastbouw is aan het afronden. De laatste loodjes dus. Het weer werkt echter niet mee, dus graag nog even geduld.

Oproep bestellen afdekkappen poten balkons
Al eerder hebben wij de mogelijkheid aangegeven om de montagegaten af te dekken met een speciaal gemaakte afdekkap. Deze zijn zand, vuil en vocht werend en mooi om te zien. Met een 3d printer worden deze professioneel gemaakt, zonbestendig kunststof met een rubberen klemrand aan de binnenzijde. De kosten per kolom komen uit op 15 euro exclusief btw. Er zijn 4 eigenaren die al een bestelling geplaatst hebben. Wilt u ook mee doen, laat het ons weten. Het is geen verplichting en u kunt ook zonder, daarom is het niet meegenomen in het project.

Kunststof afdekkap gemaakt met een 3d printer.