Nieuwsbrief april 2020

Vanwege Corona gaat het allemaal wat langzamer, maar we gaan door.

Gevelproject:
De laatste hand wordt gelegd aan de afronding van het grote gevelproject door de aannemer. Eventuele klachten over het project of opmerkingen kunnen vanaf nu alleen naar het gebruikelijke klachtenportaal van Atrium-Vastgoedmanagement.
Met de VvE Oranjeflat wordt constructief samengewerkt om het gras en aansluiting aan ons gebouw weer op orde te brengen.

Energie challenge project, gemeente en fonds1818 (met ontvangen budgetten)
Waar zijn we mee bezig:

• 2 Testwoningen zijn tot nu toe geselecteerd en de nieuwe VvE ruimte wordt ook gebruikt als testruimte.
    • We testen vloerverwarming dat met 15 mm dik is gelegd door de firma Warp. Dit systeem kan in 1 dag gelegd worden op elke ondergrond. Hierboven kan eenvoudig laminaat of een andere afwerklaag op gelegd worden. We zijn de eigenaar Clemens van appartement 104H dankbaar voor zijn medewerking aan het project. Zie foto’s van het project hieronder.
    • Er is een opdracht verstrekt om warmteverlies berekeningen te realiseren in 6 type woningen met energieconcepten. Het gaat hier om Peter van Peetklimaatadvies.
    • Diverse besprekingen hebben plaatsgevonden met installateur Marcel van Installutions, diverse leveranciers.
    • In het energieteam zitten onze eigen leden Jos, Joska, Nel, Hans, Cindy, Edward en daarnaast Peter Drijver en Patrick Klein.
    • Een aantal producten worden deze week besteld.
    • Een aantal leden hebben trainingen en besprekingen gevolgd  met de gemeente.
  • Inrichting VvE ruimte:
    • Bij de VvE ruimte komt een terras en een groenstrook.
      Er  ontbreken nog enkele materialen, die staan nog in bestelling
    • Er komt een externe kast met VvE ruimte
    • En we gaan bezig met de inrichting van de VvE ruimte
      • keuken
      • meubilair
      • warmtevoorziening

Op de planning om in uitvoering te worden genomen:

• ventilatiesysteem parkeergarage (door externen)
    • wand en postvakken test (door interne team)
    • schoonmaken galerijen en platen (door interne team)
    • Glazenwasser van Roon gaat binnenkort weer beginnen, helaas nog niet aan de zuidzijde, dat ivm gras dat nog moet groeien. Binnen het gebruikelijke budget per jaar is er ook nog ruimte om de buitenkant van de glazenbalkons mee te nemen, frequentie en deze uitbreiding zal natuurlijk voorgelegd worden aan de ALV.

Vlaggenstok houders bevestigen?
Indien u overweegt vlaggenstok houders aan te brengen, weet dan dat die NIET op de nieuwe geïsoleerde gevel geplaatst mogen worden. Indien u hierover advies wilt, laat het ons weten.

Redactie:
Wilt u net als Maurice (zie ingezonden brief over strandtent Panama Beach) ook een bijdrage leveren aan onze VvE, dit zijn onze 3 hoofd criteria:
– Positieve bijdragen aan de VvE
– Bijdragen die leiden tot meer samenwerking
– Informatieve informatie ten dienste van individuele leden of de VvE