Nieuwsbrief – Update 26 okt. 2021

Uitgestelde ALV-en

Zoals u heeft kunnen lezen, zijn de geplande ALV-en helaas niet doorgegaan. Daar balen wij van. De financiële stukken waren nog niet compleet. Wij, de leden van de CvT, willen dat de leden de juiste stukken met een goede uitleg ontvangen. Zo niet, dan is verplaatsen van de ALV het beste wat we kunnen doen. Spoedoverleg met de beheerder is er inmiddels geweest. Er zijn nieuwe afspraken gemaakt over het compleet maken van de stukken. We zijn in afwachting van nieuwe data.

Mechanische installatie en energiechallenge

De ALV heeft enkele vergaderingen geleden de opdracht gegeven om de mechanische ventilatie te vernieuwen en daarvoor middelen gereserveerd. Na de gevelrenovatie komt die vernieuwing het eerst aan de beurt.

Daarnaast heeft een aantal leden van onze vereniging een energiechallenge gewonnen die de gemeente Den Haag had uitgeschreven. Met die middelen kregen we de gelegenheid om diverse mogelijkheden te onderzoeken van verduurzaming waarvan de vernieuwing van de mechanische ventilatie onderdeel uitmaakt. We oriënteren ons breder op slimme systemen voor ventilatie, verwarming en warmwatervoorziening. We hebben u daarover regelmatig geïnformeerd. In de komende ALV-en informeren we u graag heel gedetailleerd over de stand van zaken en de voorstellen.

Hoog bezoek

Afgelopen maandagochtend (25/10) hebben wij een presentatie gehouden in de VvE-ruimte voor het Stimuleringsfonds Huisvesting (dat is de instantie die onze ALV een hypothecaire lening heeft verstrekt en dat ook het Nationaal Warmtefonds (NWF) omvat) en de Council of Europe Development Bank (CEB). Dit is een financieringsinstelling/instrument van de Raad van Europa. Het Stimuleringsfonds Huisvesting/Nationaal Warmtefonds was zeer content met de gerealiseerde gevelaanpassing en de Europese delegatie was bovendien zeer positief over onze visie, aanpak en resultaat ten aanzien van de energiechallenge. Zoals gezegd informeren wij u graag binnenkort in de ALV-en.

Zeekantje

Zoals u gemerkt heeft, is de nieuwe eigenaar van het ‘Zeekantje’ aan het verbouwen geslagen. De nieuwe eigenaar wil in het gebouw ‘Zeekantje’ 5 appartementen maken voor zgn. ‘short stay’ verhuur. Dat betekent dat hij deze appartementen voor korte tijd tot max zes maanden wenst te gaan verhuren. Hij heeft daartoe van de gemeente een vergunning verkregen, behoudens rechten van derden. Dat is een belangrijke toevoeging en gaat over onze rechten als eigenaren en lid van de vereniging.

De nieuwe eigenaar is met de verbouw begonnen. In die verbouwing mag hij beslist niet het casco van het gebouw aantasten. Bovendien mag de eigenaar niets van ons gemeenschappelijk bezit vernielen. Helaas zijn beiden gebeurd en ondervindt minimaal een van onze eigenaars daar groot overlast van. We ondernemen hier actie op.

Enkele weken geleden hebben wij de eigenaar via de advocaat laten weten dat hij met de verkregen vergunning een andere bestemming gaat geven aan het Zeekantje. Die wijziging is in strijd met onze splitsingsakte en mag dus niet. Bovendien gaan zijn bedoelingen met het pand in tegen wat wij in ons huishoudelijk reglement hebben gesteld. We hebben de eigenaar uitgenodigd om daarover met bestuur in gesprek te gaan. Helaas hebben wij tot nog toe niets van de nieuwe eigenaar vernomen.

Overig nieuws – Itho Daalderop stopt met cv-ketels

Eind van een tijdperk bij Itho Daalderop: het bedrijf uit Tiel staakt volgende maand de productie van cv-ketels. Dit betekent dat de Base Cube vanaf volgend jaar niet meer beschikbaar is. Itho Daalderop komt wel al haar verplichtingen richting service en reserve-onderdelen na.

Klik hier om het hele bericht over Itho Daalderop te lezen . . .