Sloop gevel
Ten gevolge van de bouwfouten bij de bouw in 1983 zijn er soms bijna open verbindingen tussen gevel en kozijnen en kan het voorkomen dat gruis en steentjes bij de sloop de woningen in kunnen komen. De aannemer doet er alles aan om dit te voorkomen, echter vanwege de bouwfouten is het niet uit te sluiten. De aannemer vraagt u om begrip hiervoor.
Brandveiligheid
Bij een risico inventarisatie van de gemeente Den Haag, op brandveiligheid van de gevels is onze nieuw beoogde gevel gecontroleerd. Met de controle tool komt de gevel als veilig uit de bus. Dit komt mede door de gekozen technische oplossingen, per verdieping zijn brandstroken aangebracht en er is sprake van een gesloten spouw.
- Minister Ollongren (BZK) vraagt gemeenten in een brief om de meest risicovolle gebouwen in de gemeente te inventariseren en er vervolgens op toe te zien dat eigenaren van deze gebouwen onderzoek uitvoeren naar de brandveiligheid van de gevels en wanneer noodzakelijk maatregelen nemen om de veiligheid te waarborgen. Voor deze inventarisatie en dit onderzoek is een protocol opgesteld. Ook is er een tool waarmee gemeenten een globale risico-inschatting kunnen maken voor brandbare gevels. November 2018
Mooi blijven van de gevel
Alles wordt er aan gedaan om de gestucte gevel mooi te houden voor de periode van 10 tot 11 jaar waarnaar er weer een schilderbeurt volgt.
- Toepassing speciale coating
- Een speciale daktrim wordt toegepast, waarbij er minder water over van dak over de gevel blaast
- Voorkomen van randen en uitstekende delen bij details, de architect let hierop
— Oorzaken continue lekkage trapportaal Zeekant zichtbaar
— Gevelinspecties – 27 maart 2019
— Gevelnieuws – 26 maart 2019
— Nieuw ontdekking aannemer test gevel