Nieuwsbrief april 2020

Vanwege Corona gaat het allemaal wat langzamer, maar we gaan door.

Gevelproject:
De laatste hand wordt gelegd aan de afronding van het grote gevelproject door de aannemer. Eventuele klachten over het project of opmerkingen kunnen vanaf nu alleen naar het gebruikelijke klachtenportaal van Atrium-Vastgoedmanagement.
Met de VvE Oranjeflat wordt constructief samengewerkt om het gras en aansluiting aan ons gebouw weer op orde te brengen.

Energie challenge project, gemeente en fonds1818 (met ontvangen budgetten)
Waar zijn we mee bezig:

  • 2 Testwoningen zijn tot nu toe geselecteerd en de nieuwe VvE ruimte wordt ook gebruikt als testruimte.
    • We testen vloerverwarming dat met 15 mm dik is gelegd door de firma Warp. Dit systeem kan in 1 dag gelegd worden op elke ondergrond. Hierboven kan eenvoudig laminaat of een andere afwerklaag op gelegd worden. We zijn de eigenaar Clemens van appartement 104H dankbaar voor zijn medewerking aan het project. Zie foto’s van het project hieronder.
    • Er is een opdracht verstrekt om warmteverlies berekeningen te realiseren in 6 type woningen met energieconcepten. Het gaat hier om Peter van Peetklimaatadvies.
    • Diverse besprekingen hebben plaatsgevonden met installateur Marcel van Installutions, diverse leveranciers.
    • In het energieteam zitten onze eigen leden Jos, Joska, Nel, Hans, Cindy, Edward en daarnaast Peter Drijver en Patrick Klein. 
    • Een aantal producten worden deze week besteld.
    • Een aantal leden hebben trainingen en besprekingen gevolgd  met de gemeente.
  • Inrichting VvE ruimte:
    • Bij de VvE ruimte komt een terras en een groenstrook.
      Er  ontbreken nog enkele materialen, die staan nog in bestelling
    • Er komt een externe kast met VvE ruimte
    • En we gaan bezig met de inrichting van de VvE ruimte
      • keuken
      • meubilair
      • warmtevoorziening

Op de planning om in uitvoering te worden genomen:

  • ventilatiesysteem parkeergarage (door externen)
    • wand en postvakken test (door interne team)
    • schoonmaken galerijen en platen (door interne team)
    • Glazenwasser van Roon gaat binnenkort weer beginnen, helaas nog niet aan de zuidzijde, dat ivm gras dat nog moet groeien. Binnen het gebruikelijke budget per jaar is er ook nog ruimte om de buitenkant van de glazenbalkons mee te nemen, frequentie en deze uitbreiding zal natuurlijk voorgelegd worden aan de ALV.

Vlaggenstok houders bevestigen?
Indien u overweegt vlaggenstok houders aan te brengen, weet dan dat die NIET op de nieuwe geïsoleerde gevel geplaatst mogen worden. Indien u hierover advies wilt, laat het ons weten.

Redactie:
Wilt u net als Maurice (zie ingezonden brief over strandtent Panama Beach) ook een bijdrage leveren aan onze VvE, dit zijn onze 3 hoofd criteria:
– Positieve bijdragen aan de VvE
– Bijdragen die leiden tot meer samenwerking
– Informatieve informatie ten dienste van individuele leden of de VvE

Het geplande feest uitgesteld …

Brief van een medebewoner/ eigenaar.

Beste medebewoners, buurtgenoten en vrienden van VvE Zeekant / Gevers Deynootweg.

Zoals u weet is het geplande feest om te vieren dat ons gezamenlijk appartementen complex er weer fantastisch bij staat helaas i.v.m. de Corona crisis uitgesteld, het is jammer maar een logisch en onvermijdelijk besluit. Belangrijker is dat iedereen gezond en goed door deze lastige periode heen komt.

We blijven positief en gaan ervan uit dat over niet al te lange tijd het leven weer een beetje normaliseert en we allemaal de draad weer een beetje kunnen gaan oppakken. Het leek ons wel leuk om jullie deelgenoot te maken in ons nieuwe avontuur dat Panama Beach heet, we hebben begin februari van dit jaar beachclub Peanuts overgenomen nadat we al geruime tijd zoekende waren naar een strandpaviljoen op Scheveningen of Kijkduin. Het strand is niet helemaal nieuw voor ons want 20 jaar terug zijn we Coast to Coast gestart aan de andere kant van de boulevard en na 6 mooie jaren zijn we verhuisd naar Zuid Europa en hebben daar ook weer een hele mooie tijd beleefd. Uiteindelijk weer teruggekomen hebben we nog 8 jaar de Ooievaer in het Stadhuis van Den Haag gehad en na een klein tussenstapje in Delft zijn we weer terug op het strand, zand blijft toch kriebelen zullen we maar zeggen.

Niet zonder slag of stoot helaas, in de winter een strandpaviljoen overnemen is niet het beste idee wat ik ooit gehad heb, je koopt feitelijk ongezien maar dat is het risico als je iets graag wilt en dat kan meevallen of tegenvallen, helaas viel het niet mee 😉

Zoals een aantal van jullie wellicht opgevallen is, we hebben een volledig ander paviljoen neergezet dan we van Peanuts gekocht hadden, het paviljoen bleek onprofessioneel gebouwd en hierdoor niet veilig, daarnaast vonden wij zo’n vierkante doos ook niet passen in een natuurgebied wat het strand toch is. We hebben een houten paviljoen op de kop getikt en volledig vertimmerd tot wat wij denken een sfeervol geheel.

Hierdoor duurde de bouw wel veel langer dan gepland maar alsof het zo moest zijn mochten we toch niet open en zijn we met minimale bezetting op ons gemak doorgegaan met het afwerken van het bedrijf, ook weer niet zoals gehoopt want helaas bleek ook de meeste apparatuur niet te functioneren. Ook dat is wel weer op te lossen en we gaan vrolijk verder, zonder wrijving geen glans is de uitdrukking geloof ik.

We hopen uiteraard eind april open te mogen maar eerlijk gezegd verwacht niemand dit, we kunnen niet anders dan net als iedereen afwachten en het beste ervan maken en hopen dat er misschien nog wat compensatie komt vanuit de regering.Tot dusverre vallen de seizoenbedrijven en starters buiten de boot en wij zijn beide, maar eerlijk gezegd kan ik mij niet voorstellen dat iedereen in de horeca geholpen gaat worden behalve onze groep ondernemers. Vooral voor degene die net fors geïnvesteerd hebben is het risico groot om in de problemen te komen.

Ik had heel graag een leuk en positief stukje willen schrijven ter introductie maar ik kan het niet mooier maken, we kunnen alleen maar hopen dat uiteindelijk alles goed komt en iedereen zo gauw mogelijk weer van het strandleven kan komen genieten, samen met ons. We staan in de startblokken met een leuk klein team, een mooie gevarieerde menukaart en een chef die weet wat verrassen en verwennen is.

En als het straks dan weer losbarst kunnen we nog wel wat extra handjes gebruiken voor de bediening dus voor alle zoons, dochters, neefjes, nichtjes en vrienden die zin hebben om hard te werken in de leukste omgeving die er is, ze zijn van harte welkom bij ons.

We hopen jullie allemaal te mogen ontmoeten op de uitgestelde, maar zeker niet afgestelde barbecue. Maar uiteraard zijn jullie natuurlijk op ieder moment welkom, ook nu we nog niet open zijn, kom rustig binnenlopen voor een praatje of een kopje koffie van het huis. Vanaf maandag gaan we ook proberen of Take out voor ons werkt. Alleen niet allemaal tegelijk en natuurlijk ook weer op de bekende 1,5 meter afstand.

Heel veel sterkte en goede gezondheid gewenst van Genien en Maurice en het team van Panama Beach (Patrick, Marc en Prescilla).

Je vindt ons ietwat links van ons gebouw (indien u met de rug naar het gebouw toestaat), precies als middelste van de 5 strandpaviljoens tussen de Pier en het Zwarte pad.

Panama Beach, Strand Noord 51.


Website: www.panamabeach.nl
Tel: 06 83566222

Nieuwbrief VvE Zeekant Gevers, 21 maart 2020

Afronding werkzaamheden gevelproject

De aannemer doet er alles aan om de laatste werkzaamheden op te leveren, alleen wegens de Corona situatie is personeelsinzet lastig en gaat het langzaam. Het bouwteam werkt samen met Vastbouw via inspectierapporten garantiezaken aan de nog openstaande zaken. Sommige zaken waaraan gewerkt wordt zijn voor u zichtbaar, andere niet.

Wij mogen ons gelukkig prijzen met de gekozen aannemer die door blijft werken en zaken oppakt. Indien u klachten heeft, geef ze dan svp door. We vragen u deze vragen respectvol te blijven stellen.  De kwaliteit van de gekozen oplossing blijft intussen ons uitgangspunt.

Afgelastingen

Wij verwachten dat alle geplande VvE activiteiten in april,  de ALV, opening en het feest niet door zullen gaan en verschoven moeten worden. U wordt op de hoogte gehouden.

2e februari nieuwsbrief (dd. 25 feb. 2020)

VvE ruimte, entree hallen, feest etc (dd. 25 februari 2020)

VvE ruimte, ombouw van bouwkeet naar VvE-ruimte Ons gebouw krijgt er een prima voorziening bij. De bouwkeet wordt omgebouwd naar een eigen VvE-ruimte met uitzicht op zee en met een terras. De bescheiden ruimte kan gebruikt worden als vergaderfaciliteit, werkruimte en heeft een keuken en een toilet. Met trots kunnen wij meedelen dat we voor de inrichting en aankleding een donaties hebben ontvangen, waaronder van het Fonds 1818.  Daarmee kunnen wij er een goede en functionele ruimte van maken.

Een van de doelen van de ruimte is om andere VvE’s te kunnen ontvangen om onze ervaringen en kennis te delen. De ruimte zal dan ook gebruikt worden voor diverse activiteiten van de VvE, zoals het monitoren van de experimenten, ontvangst ruimte voor aannemers en samenwerkingspartners, een verblijfsruimte voor schoonmaker en voor onze vrijwilligersteams (zoals voor het inspectie en actieteam, brandmeldingsteam, designteam, cvt overleg, energieteam). Er zijn ideeën om de ruimte beschikbaar te stellen als ontmoetingsruimte voor eigenaren van onze VvE voor gezamenlijke activiteiten.

Op dit moment zijn wij ideeën aan het verzamelen om de ruimte in te richten qua kleur, materialen etc. Ook hier geldt “voor hetzelfde geld kun je er ook iets moois van maken”. Heeft u ideeën of inspiratie om mee te denken met de inrichting? Heel graag. Wij denken nu aan zee en zandkleuren. Heeft u ervaring met het maken van een moodboard? Wij horen het graag (info@vvezeekantgevers.nl).

Entreehallen
Op basis van ontwerp en aanwijzingen van onze architect Peter Drijver (Scala architecten) en ons designteam wordt aan de Zeekant door onze vrijwilligers geëxperimenteerd met de aankleding van de entree ruimte.

Waarom nu nog alleen aan de Zeekant? Het plafond moest hier voor een groot deel verwijderd worden vanwege de nieuwe overkapping die buiten is aangelegd. Het plafond is nu iets hoger aangebracht. Daarbij wordt een strakke en passende verlichting aangebracht.

De postbussen worden nog met houten planken omkleed (gratis). Het idee is de postbussen op kleur te spuiten. Een aantal vrijwilligers heeft zich gemeld om deze werkzaamheden uit te voeren. Zaken die onze VvE geld kosten, zoals fotowanden of het vernieuwen van het plafond aan de Gevers-kant worden in april aan de ALV voorgelegd. Het entree halletje Zeekant wordt dus als voorbeeld gebruikt, ga eens kijken (ook in de avond) naar het resultaat.

En…wilt u met deze klus meehelpen? Meld u dan via….. (info@vvezeekantgevers.nl)

Feest
De feestcommissie is druk bezig met de voorbereidingen met het feest op 23 april a.s. Binnenkort ontvangt u de uitnodiging. Het feest markeert de afsluiting van de gevel en vloerwerkzaamheden.

Energie Challenge
Het energieteam is druk in de weer met alle mogelijkheden en het vinden van geschikte testwoningen. Energiebeurzen worden bezocht, fabrikanten geraadpleegd. Er is veel mogelijk van groot tot klein. Wij gaan hier binnenkort een info avond aan wijden. De gemeente is druk bezig de beschikking over het geld te regelen.

Afronding gevel en vloerisolatie project
De aannemer Vastbouw is aan het afronden. De laatste loodjes dus. Het weer werkt echter niet mee, dus graag nog even geduld.

Oproep bestellen afdekkappen poten balkons
Al eerder hebben wij de mogelijkheid aangegeven om de montagegaten af te dekken met een speciaal gemaakte afdekkap. Deze zijn zand, vuil en vocht werend en mooi om te zien. Met een 3d printer worden deze professioneel gemaakt, zonbestendig kunststof met een rubberen klemrand aan de binnenzijde. De kosten per kolom komen uit op 15 euro exclusief btw. Er zijn 4 eigenaren die al een bestelling geplaatst hebben. Wilt u ook mee doen, laat het ons weten. Het is geen verplichting en u kunt ook zonder, daarom is het niet meegenomen in het project.

Kunststof afdekkap gemaakt met een 3d printer.

1e februari nieuwsbrief d.d. 5 feb. 2020

Lekkages in badkamers

Afgelopen jaar zijn er bij meerdere bewoners lekkages geconstateerd in of in de nabijheid van badkamers. Dit uit zich in lekkages, vochtige plekken in de gipsbeton wandjes en schimmels. 

De grootste oorzaak is ondeskundige aanpak bij de aanleg van een nieuwe badkamer. Als u een nieuwe badkamer aan laat leggen let dan op het volgende:

  1. Aannemers kiezen voor de makkelijke weg, en niet altijd voor de beste. Bestaande afvoeren en leidingen worden niet vernieuwd en tegels worden over tegels geplakt. Problemen worden zo gecamoufleerd.
  2. Het afdichten van een badkamer gaat niet alleen met tegels en kitten, het gebruik van een kimband en sealer zijn noodzakelijk. Helaas wordt dit niet altijd gebruikt. 
  3. Ontluchting bij afvoeren, bij te kleine diameters afvoeren en geen ontluchting trekken sifons leeg, nare geurtjes verstoppingen zijn mogelijk.
  4. Flexibele kitten in de hoeknaden toepassen en geen harde voeg.
  5. Aarden van kranen, verwarming niet vergeten.
  6. De badkamer is ongevallen plaats nummer 1 in huis, gebruik stroeve vloertegels, test het met water.

Met deze tips voorkomt u problemen voor uzelf uw onderburen en de VvE. Lekkages door ondeskundige aanleg worden vaak niet gedekt door inboedel of opstalverzekeringen.

Bescherming water vanuit zee

Zoals u misschien al weet wonen wij hier buitendijks, zie ook:

www.overstroomik.nl

De 2 grote projecten aan zee, de parkeergarage en nu het nieuwe Hard Rock Café zorgen voor ons gebouw een betere bescherming tegen overstroming. De locatie van ons gebouw stond altijd al bekend als een zeer zwakke plek. Nu zijn de zwakste plekken de strandopgangen, hellingbanen in de duinen en de haven. Wij mogen dus heel blij zijn met deze neveneffecten van de parkeergarage en het nieuwe Hard Rock Café.

Liften

De werking van de liften is er, zoals u gemerkt heeft, slechter op geworden. De nieuwe firma  die ons nu 2 jaar hun diensten verleent en “goedkoper” is, kan die beloofde goede dienstverlening naar onze mening niet goed waarmaken. Het bestuur van de VVE gaat terug naar de oude firma. 

Intercom

Helaas is ons bestaande intercom systeem niet te repareren. Bij de volgende ALV moet een nieuw systeem gekozen worden.

Camera’s

Ons eigen interne klusteam heeft alle camera’s weer werkend gekregen. 

Energielabel bepaling

Indien u uw energielabel voor uw woning wilt laten bepalen, dan is de volgende informatie van belang: zie energielabel bepaling van 1 okt. 2020

Nieuwsbrief januari 2020: tips, her-opening nieuwe pand, feest, hard-rockcafé.

Wist u dat?

Door de  verduurzaming van ons gebouw het rendement op de investering gedaan in 2019 nu al geschat wordt op 100%: de investering van ca € 15.000  tot € 18.000 die ieder van ons per woning heeft gedaan, wordt nu al zichtbaar in de stijging van de waarde van uw woning. Duurzaam loont dus, ook economisch gezien. Het kan zelfs zo zijn dat vanwege de waardevermeerdering u op uw hypotheekrente een korting kunt krijgen bij uw lening verstrekker omdat het risico van de bank of verzekeraar minder groot is. Misschien de moeite waard van het plegen van een telefoontje naar uw hypotheekverstrekker?

“Nieuwsbrief januari 2020: tips, her-opening nieuwe pand, feest, hard-rockcafé.” verder lezen